ProMotor NEWS: 5 reparaţii pentru care nu îţi trebuie mecanic

Autor: ProMotor 30 nov. 2016 Știri auto
ProMotor NEWS: 5 reparaţii pentru care nu îţi trebuie mecanic

Da, nu mai vrem sa dam bani la service. Dam destui la revizie si acolo sunt lucruri pe care nu le putem afce singuri. Schimbatul placutelor e deja o problema care cere indemanare, echipamente si stiinta. Sunt insa unele lucruri minore pe care doar sa nu vrei sa le faci, nu stii sa le faci. Altfel, poti sa le faci cu minimum de echipament si, cum am zis, vointa.

Sunt cel putin 5 lucruri pe care le poti schimba in parcare sau in garaj, fara asistenta specializata.

SCHIMBĂ ROŢILE!
Unu. Să schimbi rotile. Daca mai ai si jante noi, atunci nu e nimic mai simplu pentru ca ai uitat de echiibrare. Este o manevra pe care o poti face fara scule neaparat profi. Iti trebuie un cric, o coarba, antifurtul, niste chei şi un compresor ca sa umfli roata la final.

SCHIMBĂ BECURILE!
Doi. Schimbul becurilor arse. Ridică şi tu capota aia si vezi pe unde ajungi la far. Exista niste  cleme si eventual niste suruburi pe care le scoti si gata cu schimbul. In spate ar trebui sa faci manevra prin portbagaj. Si asigura-te ca iei becuri corecte, au indicative specificate in cartea masinii.

SCHIMBĂ ŞTERGĂTOARELE!
Trei. Schimba stergatoarele sau lamelele stergatoarelor. Trebuie sa fii un pic atent la sistemul de prindere si asta-i tot.

SCHIMBĂ FILTRUL DE ARE!
Patru. Desi e o operatiune prevazuta la revizie, poti s-o faci tu daca ai impresia ca masina nu mai trage cum tragea odata. Filtrul de aer e mereu intr-o capsula patrata sau cilindrica undeva pe langa motor si pleaca un furtun gros din el catre motor. Are si pictograma cat sa intelegi unde e.

SCHIMBĂ BATERIA!
Cinci. Schimba bateria. Cat de greu poate fi sa scoti o greutate de 20-25 de kg si sa pui alta in locul ei? Ai grija la borne ca daca nu le pui bine, risti sa faci scurt si sa descarci bateria pe loc.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide